Årsmötet 2016

Årsmötet 2016 lockade ca 20 medlemmar och det var såklart ett lugnt och städat möte. Bo Magnusson lämnade över en styrelseledamotsstafettpinne till Arnaud Contet, och John Haraldsson blev ny revisor efter avgående Mårten Persson. Arnaud passade även på att bjuda på kombinerad födelsedags- och uppflygningstårta vilket smakade gott.

Detta år hade vi bara en motion och den var från Ülo och gällde ett förslag på nytt låssystem vilket Tomie redan har tagit tag i.

Vi diskuterade även timuttaget och timkostnaderna för våra flygplan. Totalt sett flög vi mer 2015 än 2014 men det blev lite mindre för VPF. Roger Höglund observerade att flygbränsleförbrukningen på VPF utgick från fel siffror och kalkylen justerades, slutsatsen blev att timpriset 2015 matchade flygplanets kostnader bra. Det kan eventuellt också finnas visst utrymme att sänka timkostnaderna för den ena eller bägge PA28:orna, det är dock något som styrelsen tittar vidare på senare under våren.

Årsmötesprotokoll och bilagor finns tillgängliga i filarkivet i myweblog samt även via dropbox länken som huvud- och gästmedlemmar har tillgång till. Om någon stödmedlem önskar ta del av dokumenten så hör av er till undertecknad så skickar jag över dem.

/Ulf Liedholm

Det här inlägget postades i Medlemsnytt. Bokmärk permalänken.